Επικοινωνήστε μαζί μας

  1. Home
  2. Διαχειριση ευαισθητων καταστασεων
  3. Υποστήριξη σε κρίσεις

Υποστήριξη σε κρίσεις

Σε περιόδους κρίσης, οι οργανισμοί θέλουν να γνωρίζουν ότι μπορούν να βασίζονται στην καλύτερη δυνατή υποστήριξη, ιδανικά σε κάποιον που διαθέτει πολυετή εμπειρία και ενδελεχή επιστημονική έρευνα. Η Pulso χρησιμοποιεί τις ακόλουθες τρεις κατευθυντήριες αρχές στις συμβουλές και τις παρεμβάσεις της σε κρίσεις, με βάση την πλέον πρόσφατη επιστημονική βιβλιογραφία και αξιοποιώντας την πολυετή πρακτική της εμπειρία στον τομέα της διαχείρισης κρίσεων:

1. Προωθήστε την κοινωνική υποστήριξη

Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη κοινωνικής υποστήριξης στις πρώτες στιγμές μετά από ένα κρίσιμο γεγονός είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη διαταραχής μετατραυματικού στρες (PTSD) (Brewin et al., 2000; Olff et al., 2019; Ozer et al., 2003). Ως εκ τούτου, αυτός είναι ένας από τους τομείς εστίασης που τονίζει η Pulso στην προσέγγισή της. Οι μάρτυρες ή τα θύματα κρίσιμων περιστατικών δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αφήνονται στην τύχη τους· θα πρέπει να φροντίζονται το συντομότερο δυνατό (κατά προτίμηση εντός της πρώτης ώρας).
Η έρευνα επιβεβαιώνει επίσης ότι η προώθηση της κοινωνικής υποστήριξης έχει μια κατευναστική επίδραση στα θύματα και ενσταλάζει μια αίσθηση ασφάλειας, αυτο- αποτελεσματικότητας, σύνδεσης και ελπίδας (Hobfoll et al., 2007).
Αναφορικά με την παροχή συμβουλών και την υλοποίηση παρεμβάσεων μας σε καταστάσεις κρίσεις, εστιάζουμε στην (1) εγκαθίδρυση ασφάλειας (σωματικής και ψυχολογικής) μέσω υποστήριξης και ακρόασης, (2) στην παροχή πληροφοριών και (3) στον καθησυχασμό των ανθρώπων, που βασίζεται στην αρχή SIR (Safety – Information – Reassuring).
 

2. Σημασία της ορθής ανίχνευσης και παρακολούθησης της υγείαςΌταν στα άτομα που έχουν βιώσει ένα τραυματικό γεγονός παρέχεται κοινωνική υποστήριξη, το 85%-90% των θυμάτων δείχνουν ανθεκτικότητα και ανακάμπτουν χωρίς περαιτέρω επαγγελματική βοήθεια (Erik De Soir; Olff et al., 2019; Ρόμπερτς κ.ά., 2019). Ως εκ τούτου, η Pulso δεν πιστεύει στην παροχή ψυχολογικών follow up παρεμβάσεων σε όλα τα θύματα χωρίς λόγο. Πιστεύουμε περισσότερο ότι είναι σημαντικό να επικεντρωθούν οι παρεμβάσεις (παρακολούθησης) κυρίως σε όσους έχουν ανάγκη και στο 10% - 15% των θυμάτων με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης PTSD. Σε διάλογο με τα εμπλεκόμενα άτομα, οι συμβουλές και οι παρεμβάσεις μας επικεντρώνονται στον εντοπισμό των αναγκών και στην περαιτέρω παρακολούθηση των θυμάτων που διατρέχουν κίνδυνο. Είναι επίσης δυνατό να επικοινωνήσετε με τη γραμμή βοήθειας της Pulso ανά πάσα στιγμή (24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα) εάν είναι απαραίτητο.

3. Ακολουθώντας τον ρυθμό των θυμάτωνΕν κατακλείδι, η Pulso αποδίδει μεγάλη σημασία σε εξατομικευμένες λύσεις, ιδίως αναφορικά με τις παρεμβάσεις σε περιπτώσεις κρίσεων και τραυματικών γεγονότων. Σε τελική ανάλυση, έχουμε να κάνουμε με μια ανώμαλη κατάσταση όπου πολλά πράγματα είναι αβέβαια και ασαφή. Ως εκ τούτου, η παρέμβαση που ακολουθεί μια κατάσταση κρίσης θα πρέπει πάντα να είναι καλά προσαρμοσμένη στις επικρατούσες ανάγκες. Δεν υπάρχει "τυποποιημένο σχέδιο" όταν συμβαίνει ένα περιστατικό κρίσης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Pulso αποδίδει μεγάλη σημασία στις πρώτες διερευνητικές επαφές που έχουμε με τον οργανισμό μετά από ένα κρίσιμο περιστατικό. Με αυτόν τον τρόπο, συντονίζουμε τις ενέργειές μας με τις ανάγκες και τον ρυθμό των θυμάτων, προκειμένου να αποτρέψουμε την επιδείνωσή τους.
Μετά την παρέμβαση, συζητάμε πάντα με τον οργανισμό την ανάγκη παρακολούθησης και τους υποστηρίζουμε να αντιμετωπίσουν αυτές τις ανάγκες.

Ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τη στήριξή μας για την αντιμετώπιση κρίσεων; Επικοινωνήστε μαζί μας.
 

 Επαγγελματική ανάπτυξη συμβούλων διαχείρισης κρίσεων

Το πρόγραμμα αυτό έχει ως στόχο να προετοιμάσει τα μέλη του προσωπικού ενός οργανισμού να αναλάβουν την υποστήριξη των εργαζομένων μετά από ένα τραυματικό γεγονός ή κρίση. Έρευνες έχουν δείξει ότι η σωστή βοήθεια στις πρώτες στιγμές είναι ζωτικής σημασίας και ότι τα θύματα προτιμούν να υποστηρίζονται από γνωστούς/συναδέλφους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια εσωτερική ομάδα κρίσης είναι απαραίτητη.
Αυτή η εκπαίδευση πραγματοποιείται σε μικρές ομάδες, εστιάζοντας στην παροχή βασικών πληροφοριών σχετικά με περιστατικά κρίσης, τραύματα και διαταραχές μετατραυματικού στρες, καθώς και δεξιότητες για τη διεξαγωγή συνεντεύξεων αντιμετώπισης κρίσεων και απολογισμών. Οι αρχές βασίζονται στη Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία και στη θεραπεία της Απευαισθητοποίησης και Επανεπεξεργασίας μέσω Οφθαλμικών Κινήσεων (EMDR).

Συνιστάται για όσους θα αναλάβουν τον εσωτερικό ρόλο του συμβούλου διαχείρισης τραυμάτων και κρίσιμων γεγονότων και επιθυμούν να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες υποστήριξής τους. Αλλά και για εκείνους τους υπαλλήλους, τους διευθυντές και τις ομάδες που μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι με περιστατικά κρίσης.

Ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα για την προσφορά μας σχετικά με την εκπαίδευση συμβούλων διαχείρισης κρίσης; Επικοινωνήστε μαζί μας.

απλα ρωτηστε μας !

Για κάθε ερώτηση, συγκεκριμένο αίτημα ή ένα δείγμα των υπηρεσιών μας.

+

Διαχειριση ευαισθητων καταστασεων